| בעולם שבו העין שולטת והרושם הוויזואלי הוא המלך,

טיפים לצילום פרויקטים בענף הבנייה - BNF
צילום: מירב פלברג
טיפים לצילום פרויקטים בענף הבנייה - BNF
צילום: מירב פלברג
איך לצלם פרויקטים נכון - BNF
BNF
איך לצלם פרויקטים נכון - BNF
איך לצלם פרויקטים נכון - BNF
BNF
איך לצלם פרויקטים נכון - BNF
צילום: מירב פלברג
טיפים לצילום פרויקטים בענף הבנייה - BNF
צילום: מירב פלברג
BNF
צילום: מירב פלברג
איך לצלם פרויקטים נכון - BNF
איך לצלם פרויקטים נכון - BNF

אתם באמת יכולים להרשות לעצמכם להסתפק בצילומים מזדמנים מהטלפון הנייד?

אני יכולה לומר לכם בוודאות – התשובה היא כן. אבל יש דרך נכונה לעשות את זה!
הסיפור הזה מוכר לכם? חתמתם על חוזה עם לקוחות ויצאתם לדרך בהתרגשות גדולה כאשר לפניכם משימות רבות משלב התכנון, ליווי, בחירות ועד ההוצאה לאור של הפרויקט לעולם.

או, שאתם ספקים מעולם העיצוב שפוגשים יומיום לקוחות, ספקים נוספים ועובדים בשטח או באולם תצוגה.
בכל אחד מהשלבים אתם שולפים את הטלפון לצלם את התהליך, פגישות עם הלקוחות, חנויות עיצוב, בחירות חומרים, תאורה וקרמיקה אבל אז מגיעים לשלב הפרסום ומגלים שמה שצילמתם לא בדיוק משקף את מה שרציתם.

הצילום נראה בינוני מינוס, הצבעים מוזרים, האור גרוע והתוכן…. נו, עזבו.
אבל מה אם אגלה לכם שבעזרת כמה טיפים וכללים פשוטים ומדויקים תוכלו להפוך את הסמארטפון שלכם
למצלמה רבת-עוצמה שתייצר תוכן ויזואלי מרשים ומעניין?
תוכן שלא רק יתעד את העבודה שלכם, אלא גם ימשוך לקוחות חדשים וישווק את העסק שלכם 24/7!

במדריך הזה אחשוף בפניכם את הסודות שצברתי במשך שנים כצלמת עיצוב פנים ואדריכלות ואראה לכם איך להפוך כל צילום בינוני לתוכן דיגיטלי שמושך תשומת לב – והכל בסמארטפון.
אז קודם כל לפני שאתם חושבים על התוכן עצמו ועל מה אתם מתכננים לצלם חשוב להכיר היטב את יכולות המצלמה שלכם בסמארטפון וכיצד להשתמש בה ביעילות .
נתחיל עם הדבר הכי חשוב בצילום!!!!! – לנקות את העדשות!
צילום עם ״שומן אצבעות״ נראה רע וכו', אני מדברת על הצילום שנראה כאילו צילמתם מבעד לחלון מטונף… 

| צילום סטילס ווידאו לפרויקטים בענף הבנייה - טיפים מקצועיים לשימוש

יציבות המצלמה- כמעט בכל סלולרי במצב הוידאו ישנה אופציה שנקראת ״ייצוב תמונה / ייצוב מיוחד״.
מה שמאפשר בעת צילום וידאו מעבר חלק עם פחות קפיצות/רעידות.

החזיקו את הטלפון ב 2 ידיים על מנת למנוע רעידות והצמידו את המפרקים לגוף להוספת יציבות.

צלמו מקטעים קצרים של וידאו לא יותר מ5 שניות בתנועה חלקה ימינה/שמאלה. למעלה/למטה, קדימה/אחורה.
בעריכה תחברו אותם-אל דאגה

התחילו את הצילום מקיר/משטח/חפץ ומישכו את עין הצופה לתוכן שתרצו לחשוף.

על מנת להמחיש אדם/חפץ ולשים את הפוקוס עליו השתמשו במצב של ״דיוקן וידאו״ .הפוקוס יהיה עליו וכל יתר החפצים בחלל יהיו מעט מטושטשים.

סליידר מובנה של חשיפה לאור – כמות האור בתמונה / בווידאו ניתנת לשליטה, השתמשו בה. לחיצה רציפה על אזור בהיר מאד בפריים יגרום למצלמה להוריד את כמות האור ולהיפך. נסו זאת!

שימרו על הטלפון במצב מאונך/ללא הטייתו כמעט בכל סלולרי יש פלס שמראה אם התמונה מאוזנת.

הימנעו מזום דיגיטלי שפוגע באיכות הצילום – התקרבו פיזית לאובייקט אך לא יותר מדי על מנת למנוע עיוות.

לצילום עצמי רצוי לרכוש חצובה מתכווננת -פשוטה וטובה

| תאורה נכונה - איך להשתמש נכון באור כאשר מצלמים פרויקטים?

נצלו אור טבעי ככל האפשר. המעיטו בתאורה רציפה בחלל כמו מנורות כדי למנוע הצללות לא מחמיאות ועיוות הצבעים האמיתיים בחלל.

הימנעו מצילום ישיר מול מקור האור – כמו חלון, השתדלו להיות עם הגב למקור האור ומשם צלמו.

בחללים סגורים – פיתחו חלונות / תריסים / וילונות אטומים על מנת להכניס כמה שיותר אור טבעי

צילום עצמי רצוי להיות מול חלון כאשר המצלמה נמצאת עם הגב למקור האור – כך תקבלו תאורה רכה
טבעית ונעימה יותר.

| קומפוזיציות נכונות לצילום פרויקטים בענף הבנייה

השתמשו בכלל השלישים

חלקו את המסך לתשע משבצות שוות ומקמו נקודות עניין במפגש הקווים.

בצילום חללים

שמרו על קווים ישרים העזרו בקווי הרשת או בקיר בחלל , מצלמה בגובה חזה ומעלה, הקפידו על פריים נקי ומסודר, טלפון מאוזן לא נוטה קדימה/אחורה

צלמו מזוויות שונות

מלמעלה, מלמטה, מהצד-כל זוית שנעימה לעין ויוצרת סקרנות ועניין.

| פרמטרים נכונים לצילום וידאו ותמונות של פרויקטים:

אורך אידיאלי לסרטון

 15 עד 60 שניות לסרטון

כמות פריימים לשנייה

60 -fps

פורמט אנכי לסטורי

16:9

רזולוציה נכונה לסרטון

לפחות P1080, עדיפות לHD

תמונות קאבר לרילס

מרובע (1:1) או אופקי (16:9)

פורמט לסטורי / רילס

16:9

פורמט פיד לאינסטגרם

מרובע (1:1) או ריבוע (4:5)

פורמט פיד לפייסבוק

מרובע (16:9) או ריבוע (4:5)

אז אחרי שהבנו כיצד להשתמש במצלמה נכון ואיך לשלוט בפרמטרים שהיא מציעה נעבור לרעיונות והצעות לצילום תוכן סטילס או וידאו.

| רעיונות לצילום למעצבי פנים, קבלנים ואדריכלים

פגישה ראשונה עם הלקוחות, חתימה על חוזה ויציאה לדרך.

לדוגמא: צילום לחיצת ידיים עם הלקוחות /מבטי על על החוזה טשטוש פרטים / שרטוטים קודמים לוח השראה והדמיות, חומרים / השראות / צבעים וטקסטורות .
לדוגמא: תיעוד בווידאו של המעצבת יושבת עם פניה למחשב ועובדת על לוח ההשראה כאשר המצלמה ממוקמת בגב המעצבת.

תיעוד החלל הקיים לפני השיפוץ

צילום וידאו או סטילס של כל החללים בפרויקט . זויות ישרות ופרונטליות .תמונות אלו יהוו חלק מה״לפני ואחרי״.

משנים משהו מהותי במהלך הפרויקט?

צלמו פרטים מעניינים שמתכננים לשנות. לדוגמא: חדר רחצה, חלוקה שונה של החלל, פתיחת חלונות, וכו.

8קהילת הבנייה בי אנ אף מספר 8

שלב התכנון תהליך והנעשה בשטח

צלמו סקיצות ותוכניות – לפני / אחרי, צילום וידאו של תהלכים בתוכנות המחשב. 

תיעוד מלא של התהליך שלכם יחד עם הלקוח

תעדו את בחירת החומרים – השראות, צבעים, חומרים, טקסטורות – תיעוד ההתלבטויות ומה שנבחר סופית.

בניית סיפור ושילוב כל האלמטנים יחד עם התהליך

צלמו דוגמאות וחומרים – תיעוד הפרקט / שיש / עץ / חיפויים / קרמיקות ועוד… שלבו את זה בסיפור מתועד של מה שאת הצעת ללקוחות ומה שנבחר בסוף.

ה8קהילת הבנייה בי אנ אף מספר 8

שלב הביצוע - תעדו באופן עקבי את הביצועים שלכם בשטח

תעדו שינויים משמעותיים – לדוגמא: יום כניסת הקבלן לפרויקט – שבירות / בנייה / הריסת המטבח הישן בחדש / הרכבות נגרות / צביעת החללים וכו.

כשהדברים זזים אנחנו מצלמים!

צלמו את תהליך הביצוע בשלבים מלפני ועד האחרי, אפשרי בתמונות אך עדיף בוידאו.

הלקוח שלכם לא מכיר את עולם המושגים והפעילות שלכם...

הראו תהליכי עבודה מעניינים: פגישות שטח עם ספקים: חשמל / אינסטלציה, איש תאורה, נגר, פיקוח בניה, בלת״מים בשטח ועוד.

קהילת הבנייה בי אנ אף מספר 3

התוצאה הסופית:

תעדו את כניסת הלקוחות לבית / לעסק החדש או את ביקור הראשון שלך בפרויקט לאחר הגמר או בהצעת המחיר.

קהילת הבנייה בי אנ אף מספר 4

יום צילום הפרויקט ע״י צלמת מקצועית

הכנות ליום הצילומים:
איסוף אביזרים
ליום הצילום מחנויות עיצוב
תיעוד יום הצילום בוידאו / סטילס – סידור והכנת כל חללי הדירה לצילומים מקצועיים
מהלך היום – תיעוד הצלמת בעבודתה, דיוק החלל וההתרגשות.

קהילת הבנייה בי אנ אף מספר 5

השלב האחרון...

פרסום הפרויקט במגזינים/כתבות תוכן- תיעוד של הכתבה/צילומים .

קהילת הבנייה בי אנ אף מספר 6

* עריכה - חשובה לא פחות מתיעוד ויש אומרים שאפילו יותר...

| רעיונות לצילום לספקים ונותני שירותים

צלמו את היומיום שלכם
למשל: יציאה ללקוח, מה בלו״ז היום, איזה שירות סיפקתי היום?
תיעוד פגישות, מקומות שביקרתי, תיעוד בשטח ,התקנות, העמסות, שיתופי פעולה ועוד..

תיעוד המוצר/ים שלי, תיעוד השירות שלי – יתרונות של המוצר, סיפור מעניין על המוצר / שירות, איך אני פותר בעיות, איך אני מייעץ ומכוון לקוחות, מה כדאי / מה פחות כדאי, שיתוף פעולה, מידע לגבי המוצר, טיפים לניקיון, תחזוקה ועוד..

תיעוד של שיתופי פעולה עם מעצבים ואדריכלים,
צילום מעצבת פנים באולם התצוגה שלכם מסבירה על המוצר שבחרה ולמה בחרה בכם?

| אפליקציות ממולצות לשימוש בצילום ועריכת תמונות וסרטונים

Snapseed - תוכנה לעריכת תמונות
קישור הורדה למחשב
Snapseed - תוכנה לעריכת וידאו
InShot - תוכנה לעריכת וידאו
Canva - תוכנה לעריכת תמונות ווידאו

| עקרונות לעריכת תמונות וסרטונים

שמרו על עקביות בסגנון העריכה

התאימו בהירות וניגודיות

כוונו טמפרטורת צבע לפי הצורך

חתכו תמונות לפורמט המתאים

| סיימנו לערוך!
הגיע הזמן לשתף את החומרים ברשתות החברתיות, מה חשוב לדעת?

תזמון

● פרסמו באופן קבוע- התמדה היא המפתח!
● בחרו שעות שיא של הקהל שלכם
● תכננו תוכן מראש- AI הוא כלי נהדר ויעיל ליצירת תוכן מראש

תיוגים וכתוביות

● השתמשו בהאשטגים רלוונטיים
● תייגו ספקים ושותפים-זה מועיל לחשיפה
● תמיד תעלו טקסט/סיפור/מלל עם התמונה/וידאו – זה יוצר עניין ומשאיר את הצופה זמן ממושך יותר אצלך בפרופיל.

סוגי תוכן

● שלבו בין תמונות סטילס לוידאו בפרסום
● השתמשו בסטוריז לתיעוד יומיומי
● צרו סדרות תוכן 

 למשל: טיפים שבועיים, לפני-אחרי, בלת״מים, סיפורים מהשטח, דבר מענין שקרה לכם, בעיות שפתרת, המלצה על ספק/מקום, שאלות ותשובות, שיתוף חיים אישיים כדי ליצור קרבה לצופה ועוד.

מחפשים צלמ/ת אדריכלות?

השאירו פרטים וכבר נחזור אליכם על מנת להתאים את הצלם המושלם לפרויקט שלך!